PEOPLE


Okej.
Jag ska försöka att sammanfatat mig kort, eftersom jag har tusen saker att göra idag. Typ ligga i soffan, kolla på harry potter och äta kladdkakssmet. Heeeh, nä men, lets get serious.

För att svara er alla på det ni skrev i föregående inlägg, om sd. Jag är en liten naiv flicka som bara vill att alla ska må bra. Nej men ärligt. Så är det faktiskt. Men jag är fan inte dum i huvudet, nejnej. Men jag tycker att vi som har pengar och husrum borde dela med oss av detta till människor i nöd. Så enkelt är det, det är det jag tycker.

Och så tycker jag att det främsta felet med sd är att de vill "behålla sverige svenskt" vilket ni nu kanske har förstått. Jag tycker det är bullshit och jag vet att dom flesta håller med mig. Också vill jag säga att på 60-talet så köpte vi in jugoslavier och människor från utlandet för att få arbetskraft. Det finns också jätteskickliga doktorer som kommer från andra länder, här i sverige, som inte vi hade klarat oss utan. Man gömmer sig för sanningen, sd gör det iallafall, man gömmer sig från att säga att vi har fått en jävla stor nytta av invandringen. Det som sd gör, och ni som står för deras åsikter.
Det är att ni tänker bort allt det positiva. Ni bara blundar totalt för det och kastar skit på dom. Ni tar upp att invandrare kostar så mycket pengar. Men tänk då en svensk brat i stockholm som köper kläder osv för flera, flera, flera tusen kronor. Om han/hon hade spenderat liiiiite mindre på skitonödiga prylar så hade vi haft råd att HJÄLPA MÄNNISKOR I NÖD.

Det måste tamigfan vara rättvist för att få den här världen att gå ihop. Vi måste bli enade. Vi måste blanda raserna. Svarta, vita, gamla, unga. Våga blanda oss och faktiskt inse att alla är människor.

Är det så svårt att förstå?

Kommentarer
Postat av: frida

fin blogg hur äre med dig ?:)

2010-09-09 @ 14:25:08
URL: http://onlyffridaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0