VI FÅR INTE GE UPP UTAN EN KAMP


Dears.

Just nu är jag arg som ett bi.
Valet närmar sig och jag börjar faktiskt bli riktigt insatt, jag tycker det verkligen är intressant med svensk politik.

Häromdagen fick jag en kommentar, det stod "Kan inte du berätta vad du tycker om sverigedemokraterna...etcetc" Jag gick in på personen i frågas blogg och fick en fullständig chock. Personen STOD FÖR vad SD tycker. Skitsnacket om att hålla Sverige svenskt osv. Jag blev ytterst förbannad, rent ut sagt och skällde ut henne.

Vad tycker ni?
Anser ni att det är fel av oss att släppa in flyktingar i vårt land? Är det fel att lämna hungriga, fattiga, skadade, hemlösa människor ute? Dom kommer hit, i många, många, många, ja de absolut flesta fall, för att dom inte har någonstans att bo.
De flesta tvingas fly från sina hem pga krig, naturkatastrofer osv. Ska vi skita blankt i det för att "behålla Sverige svenskt" Vad fan är svenskt? frågar jag då. Hur jävla kul är det att sitta och käka rotmos och sill, lyssna på bellman och vara "svensk", egentligen? Tror ni att Jimmie ÅKesson, SD:s partiledare, sitter och gör ovanstående dagarna i enda, tror ni att han aaaaldrig går på en t.ex. indisk restaurang, lyssnar på utländskt musik, läser utländska böcker? Det tror nämligen jag att han gör.

Vad är svenskt och hur lever man svenskt?
Om någon kan tala om det för mig, så ska jag ge den personen 86034769436 miljoner kronor.

Jag är frustrerad.
Hörs! xoxo

Kommentarer
Postat av: Rebecka Bjurmell

helt sjukt!! har du sett deras reklam nu inför valet?

2010-09-08 @ 17:16:12
URL: http://lillavitsippa.devote.se
Postat av: JOs

VI BEHÖVER INVANDRINGS ARBETSKRAFTEN

SVERIGE FUNGERAR INTE UTAN INVANDRING.

SVENSK SÅ KALLAD "KULTUR" ÄR JU FÖR FAN

LÅNAD FRÅN HÖGER OCH VÄNSTER.



Ta tex svenska köttbullar, finns det något mer svensk?

HA FEL. Köttbullar kommer från Italien.



När det kommer till SD så är de inte mer än ett par kostymprydda nazister och rasister som gömmer sig bakom att förvirra stackars människor som tror på all skit dom läser om att invandring kostar en massa pengar. En svensk jävla ungdom med blåa fina ögon och blont jävla hår kostar 5x så mycket än vad en invandrare gör.



Ett gäng inskränkta människor är vad SD är i mina ögon.

2010-09-08 @ 20:02:37
URL: http://popstaden.blogg.se/
Postat av: Hilda

SD är det sämsta partiet och tror inte ens man behöver förklara varför, liknar mer en sekt än ett parti

2010-09-08 @ 20:05:23
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag sitter faktiskt just nu och läser om politik, centerns politiskaåsikter, eftersom jag har ett skolarbete om dem. De anser att sverige ska vara öppet för alla, dock så måste invadrarna som kommer till sverige mer "ta vara på" chansen de får att komma till sverige. Och jag hållre faktiskt med fullständigt. För många invandrare som kommer hit, lär sig inte svenska, de jobbar inte och lever på bidrag. Vilket är helt fel. för jag tycker de ska behandlas som vilken svensk som helst. och då ska de också bete sig som vilken svensk som helst! Hoppas du fattar vad jag menar...heheh.



Och tack så jättejätte mycket för din fina kommentar :D

2010-09-08 @ 20:06:12
URL: http://puttetjej.blogg.se/
Postat av: simone

håller med dig om allt!



Fattar inte hur folk kan vara så dumma i huvudet och rösta på SD. Jag skäms över att vara svensk när ett parti som sverigedemokraterna finns.

2010-09-08 @ 23:13:51
URL: http://parkregn.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

Tack Olga! blir alltid lika glad :)



Ja, jag håller väl med Hanna lite där tror jag. Nu är inte jag jätteinsatt i vad SD vill göra EXAKT. Men vi kan i alla fall inte fortsätta placera ut dessa människor på samma ställe. Vi alla vet ju att det finns områden där det i stort sätt bara bor invandrare. Det funkar inte. De kommer aldrig in i samhället då. Och det är ju inte deras fel. Vi måste ta hand om dom som redan finns här, och hjälpa dom in i samhället, så det får lära sig språket och börja arbeta. Allt blir liksom till en ond cirkel.



De som tänker rösta på Sverigedemokraterna drar nog alla över en kam. Det är väl dom här "värstingarna" som sticker ut och så tror alla att invandrarna är likadana. Jag har själv bott på ett ställe där det i stort sätt bara bor invandrare och det var inte jättekul o vara typ den enda blonda svensken där då jag blev trackad varje gång jag vistades utomhus. Ibland även jagad hem. Och det är ju inte kul. Men samtidigt så har jag andra vänner och bekanta som är invandrare som är hur snälla och fina som helst.

Det gäller bara att vi hjälper dom in i samhället och "sprider ut dom", inte bara sätta in alla i ett och samma område, då kommer det aldrig in i vårt samhälle.



Blev visst en ganska lång kommentar, haha. Menmen :)

2010-09-09 @ 09:31:33
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: anna

reklamen för sverige demokraterna är kanske lite väl hård, men ligger ändå lite sanning i den! vi har inte all världens pengar att lägga ut till folk som kommer hit!!

2010-09-09 @ 10:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0