SVAR


Vad är din favoritsyssla?

Ja du! Skratta, tror jag. Sådär galet. Så som man bara skrattar med sina absolut närmaste. När man inte kan sluta skratta och tillslut skrattar man åt absolut inget alls. Det älskar jag.

Vilka är dina favoritbloggar?

kajsa, emmy, lowa, hilda, alice, frida, hanna, lisa, madde, josefin, sofia och en massa fler.

Vilket band gillar du mest?
Otroligt svårt. Min musiksmak är ytterst bred. Jag ska skriva några band/artister jag lyssnar på. Håkan Hellström, Kapten röd, maskinen, billie the vision, kimya dawson, kristian anttila, lars winnerbäck, belle & sebastian, cat power, phoenix, nina simone, frank sinatra, j dilla, hoffmeastro, parken, i'm from barcelona, andreas grega, uffie, crystal castles, anna ternheim, the smiths, stevie wonder, ted gärdestad, florence valentin, bob hund, dylan, the who, the xx, kent, jamie t, hello saferide, skansros, motoboy, janis joplin, rolling stones, beatles, hadouken, veronica maggio, daft punk, navid modiri och gudarna, lcd soundsystem, mustard pimp, fleet foxes, first aid kit och en jävla massa mer. Har ni fått någon uppfattaning om min musiksmak? heh.    

Vilken artist gillar du mest?
Håkan Hellström.

Vad är din favoritfärg?
Mintgrön.

Hur ser din drömlägenhet/hus ut?
Lägenheten högst upp, balkong med asgym utsikt, massa olika färger, orientaliskt typ. Fast en släng av 60-tal. Ni fattar inte, men jag har en bild i mitt huvud. Om ni har sett across the universe - ungefär så som sadie's lägenhet! Haha, bra där olga.

Vad tycker du om kenza?
Jag tycker ingenting om kenza, inte mer än att ho är sjujävla vacker.

Vad läser du för bloggar?
Titta lite längre upp!

Vad tycker du om bloggar?
Bloggar äger!

Vad händer i ditt liv just nu?

Just nu, lyssnar jag på beatles i morgonrock och dricker te.

Vad är det sorgligaste du varit med om?
Inte så mycket faktiskt! Men en mycket hemsk sak var när min kompis snefyllade och började gråta och skrika som bara den och sa en massa hemska saker. Åh, vad jag älskar henne. På riktigt!

Vad får dig att bli knäsvag?

En massa saker. Men när fina pojkar ger en komplimanger om små, små detaljer på ens kropp. Kanske ett födelsemärke eller ens smilegropar eller något sådant. Eller ger en komplimanger för något specifikt beteende man har. Då vet man att pojken verkligen känner en och har tagit in varje liten bit av en. Jag älskar sådant.

Vad får dig att tappa andan?
Skräckfilmer, krossade hjärtan och skrattanfall.

Vad är det finaste du någonsin har varit med om?
En kyss för ett tag sen. Håkan på liseberg och en kväll på en brygga i danmark sittandes bredvid min bror.

Vad faller du för?

Folk som verkligen lyssnar på vad man säger, folk som tar in och kommer med åsikter. Lockigt hår och bruna ögon. Leenden som värmer. Händer och kindben. Gitarrspelande fingrar. Och mycket mer.

Vad satsar du på att bli i framtiden?
Jag har verkligen ingen aning alls. Jag vill verkligen hålla på med musik, jag vill skriva, jag vill fota, jag vill resa, jag vill ha barn. Jag vill leva.

Vart skulle du vilja vara just nu, just den här sekunden, minuten, timmen, dygnet?
På way out west med ett band runt handleden.

Håller du med om att chips är det bästa som finns?

Haha, ja hilda! Det gör jag fan.

Om du bara skulle få lyssna på EN enda låt i resten av ditt liv, vilken skulle det bli då?
All you need is love - The beatles.

Vilken är den bästa håkan h låten?
Sång i buss på villovägar 2007.

hur många håkan h konserter har du varit på?

3! Bara.

favoritplagg?
Byxdress.

hur sminkar du dig till vardags?

Foundation, puder, mascara, eyeliner.

vilken kamera använder du?
Nikon D40.

är du nöjd med ditt namn? om inte, vad skulle du vilja heta?

När jag var liten avskydde jag det, men jag har börjat gilla det med tiden. Nu är jag nöjd!

vänster/högerhänt?
Höger!

cola/fanta?
Fanta, alla gånger!

sommar/vinter?
Sommar!

höst/vår?

Både och! Älskar våren, när man känner i luften att sommaren är påväg, när man kan gå utan jacka, när blommorna börjar komma, när man kan sitta i slottskogen och röka med fina vänner och spela gitarr. Och jag älskar hösten när ma kan ha mysiga halsdukar och mössor, sitta på café i timmar och dricka litervis med te. Plus att jag fyller år i november!

jeans/leggins/mjukisbyxor?
Leggings!

Vad tycker du är finast i världen?

Mina vänner.

Var någonstans i världen skulle du helst bo?

London, Barcelona, SF, LA, Dublin, Paris. Men Göteborg kommer alltid att vara min stad.

Bästa bok?
Harry Potter and the deathly hallows.

Bästa film?
Harry potter-filmerna häääääähähähäh.

Hur gammal är du?
Jag är 15 år gammal och fyller somsagt 16 i november!

var bor du?

Styrsö, i göteborgs södra skärgård!

hur mår du idag?
Inte alls bra, min bror ska flytta, håkan spela rpå wow ikväll och jag är inte där. Uhjgh

kan du berätta lite om din bästa resa?
Barcelona förra sommaren, det var helt underbart. Ständer, resturanger, fantastiska gator, skratt och värme, Åh det var så grymt.

Kan du berätta om den bästa kyssen du har varit med om?
Förra sommaren. I ett kök.

Vad ska du göra i höst och vad har du för senare framtidsplaner?
Jag ska börja första året på Hvitfeltdska gymnasiet, musik-estet-linjen. Framtidsplaner har jag inga alls! Jag lever i nuet, hähääehehe.

Den bästa händelsen under denna sommar?

Hela Emmabodafestivalen.

Bästa köp under sommaren?
Ingen aning, faktiskt.

Vilken kamera äger du?

Nikon D40!

vad inspirerar dig inom klädväg/foto?

Andra bloggar, ni finner dom lite längre upp.

hur lång är du?
1.62 typ. Kort jävel!

favoritfärg på naglarna?

Svart, rosa, mintgrön.

Tack för alla frågor. Puss!

Kommentarer
Postat av: Hilda

Chips <3

2010-08-14 @ 16:21:36
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

vi är lika långa/korta!

2010-08-15 @ 16:03:29
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0